mandag 9. november 2009

Første dagen min på utplassering.



Mandag: I dag er min første dag på Comfort Hotel Ringerike. Når jeg kom ditt, møtte jeg Eivi som jeg skulle jobbe med den dagen. Da fikk jeg opplæring på data om hvem som bodde på hotellet og hvem som skulle dra. Det var litt komplisert med engang, men ble jo litt lettere å skjønne etter hvert. Så fikk jeg prøve og bestille rom for kundene.

Etter på så fikk jeg noen rom nøkler, så jeg kunne se på rommene og bli litt kjent med Hotellet.

Det er rom på 2,3,4 og 5 etasje, men på 2 etasjen er det også mange rom der det pleier å være kurs. Som jeg fikk gå og se litt på. Jeg fikk også lage nøkle kort for de som ble borte eller ødelagte.

Jeg sjekket mailen om det var noe, og fikk svart de med hjelp av Eivi.

Jeg måtte også rydde litt ute. for der er det sitte grupper som gjestene kan sitte og ta seg en kopp kaffe og en røyk.

Jeg fikk sjekkliste på hva 1. vakt og 2. Vakt, så der fikk jeg se hva de må gjøre i løpet av vakta dems.

Jeg måtte også telle kasen og se om det var like mye som det skulle, og det man tjente den dagen sjekket de på dataen om det var riktig.

På slutten av dagen kom Silje som er resepsjons sjef, som skulle ta 2. vakt. Og da bytta jeg stearin lys og tente på de. før jeg sluttet for dagen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar