fredag 20. november 2009

Oppsummereing av utplassering på Comfort Hotel Ringerike.

Jeg synes det har hvert gøy å oppleve noe som jeg ikke har gjort før, som å være på hotellet. Jeg likte meg velidg godt der, og de jeg jobbet med var veldig snille og morsome og jobbe med. Synes det var litt dumt at jeg ikke fikk være der hele tiden siden jeg var syk, for da føltes det som jeg gikk glipp av mye som skjedde.

Lærte meg nye ting som åssen systemene funket på hotellet.
Lærte jo åssen man skulle dele rom til kunder og så jo hvem som skulle dra når og hvem som skulle komme når og sånt. lærte litt med og svare på mailer som kom, og fikk lært åssen man skulle svare når kunder ringte inn til hotellet.

Lærte også hvor ting skulle være slik, som kvitteringer og papirer.

Så lærte jeg litt utafor resepsjonen som på kjøkkene, med å vaske og servere. Var veldig gøy og gjøre andre ting. Så da lærte jeg litt om forskjellige ting som fins på et hotell og ikke bare resepsjonen.

Om Comfort Hotel Ringerike.

Comfort hotell Ringerike sto ferdig i 1989.

Comfort Hotel Ringerike er et urbant kurs og konferansehotell midt i Hønefoss. Unni Carlsen er hoteldirektør på comfort hotel ringerike.

Frokost og lunch serveres i Cafeen fra 0700 til kl 1100 hver dag. Middag serveres i byggerikjeller’n som består av fire selskaper to barer, pub og salonger.

Det er 82 rom på hotellet.

5 Gruppe rom for kurs.

Comfort hotel tilhører i choice.

Det er et stort kjede med 5000 hoteller over hele verden.

Choice har hvert i over 60 år nå.

Alle Comfort hotellene må være sentralt eller ved flyplasser.

Det er også rimelig pris på comfort hotel.

På Comfort hotel skal det være enkelt å få en god hotell opplevelse. Nøkkelord for de som jobber på hotellet er tilgjenglighet, effektivitet og god service for at gjestene trives og føler seg hjemme.

De har spa og treningsstudio også.

På Comfort hotel er du allerede en del av cafe livet. Du får gratis kaffe som du nyter med dagens avis ved et cafebord.

Det er tilgang til gratis internett på alle rom og i resepsjonsområder.

Og det er også take away for de som har dårlig tid på morgen med kaffe og sandwich.

På søndager kan man sjekke ut kl 1800 om man vil, og da serveres brunch fra 0800 til 1200.

Det billigste enkeltrommet er fra 395 kr.

På choice er det tilbud om et sunt valg med mat og sunne aktiviteter.

Målgruppen er bedrifter og andre som vil leie et stede å ha kurser og konferanser.

tirsdag 17. november 2009

Timeplanen min på Comfort Hotell Ringrike.

Uke 46:

0800-1600

1430-2230

Tirsdag.

I dag Jobbet jeg med Lise i resepsjonen, Vi la ut rom for kundene som hadde bestilt det. Så sjekket vi mailen om det hadde kommet noe, så svarte jeg på det. Vi skrev ut en faktura. Også sjekket vi på choice linkene om det var noen der som skulle ha rom og se om de var registrert. Så telte jeg kasten og sjekket om det stemte. Svarte vel på noen telefoner når Lise var opptatt. Når det ikke var så mye og gjøre på resepsjonen gikk jeg på kjøkkenet og hjalp til der med og ta ut isen som skulle holde varene kalde og tørke litt på bordene. Etter det fikk jeg servert lunch og ryddet etter dem. Fikk slutte tidligere i dag, siden det ikke var mer og gjøre der.

mandag 16. november 2009

Mandag.

Var ikke på jobb i dag, siden det hadde skjedd litt, og jeg måtte ut og fikse noen ting.

fredag 13. november 2009

AI

Da var jeg på AI og fikk hjelp med bloggen, siden jeg ikke skjønte noe av det.

torsdag 12. november 2009

Torsdag.

På torsdag så gjorde vi litt av det samme, sjekket på dataen, det vil si om det skulle komme noen nye gjeste, la ut rom til kundene, sjekker mailen og sjekke de som skulle sjekke ut. Så lærte jeg meg å svare på telefoner. Først øvde jeg litt, så ringte resepsjons sjefen og testa meg. Var ikke så bra første gang men ble bedre. Og fikk da ta telefonen når kundene ringte og prøvde for meg selv.

Det var ikke så mye nytt jeg lærte enn det.

onsdag 11. november 2009

Hjemme.

I dag ble jeg syk og ble hjemme fra jobb.

tirsdag 10. november 2009

Andre dagen min på utplassering.

På tirsdag så gjorde vi noe av det samme, sjekket litt på dataen. Som mailen og satte opp rom til de som skulle ha det. Så sjekket vi choice linkene.Rydda litt rundt på lobbyen og ute. Så hjalp jeg til på kjøkkenet med å ta bort isen og tørke litt rundt. Tok også meg en tur rundt hotellet igjen med angelica som jobber på kjøkkenet.Så gikk rundt i lobbyen og byttet stearin lys til neste dagen.

mandag 9. november 2009

Første dagen min på utplassering.

Mandag: I dag er min første dag på Comfort Hotel Ringerike. Når jeg kom ditt, møtte jeg Eivi som jeg skulle jobbe med den dagen. Da fikk jeg opplæring på data om hvem som bodde på hotellet og hvem som skulle dra. Det var litt komplisert med engang, men ble jo litt lettere å skjønne etter hvert. Så fikk jeg prøve og bestille rom for kundene.

Etter på så fikk jeg noen rom nøkler, så jeg kunne se på rommene og bli litt kjent med Hotellet.

Det er rom på 2,3,4 og 5 etasje, men på 2 etasjen er det også mange rom der det pleier å være kurs. Som jeg fikk gå og se litt på. Jeg fikk også lage nøkle kort for de som ble borte eller ødelagte.

Jeg sjekket mailen om det var noe, og fikk svart de med hjelp av Eivi.

Jeg måtte også rydde litt ute. for der er det sitte grupper som gjestene kan sitte og ta seg en kopp kaffe og en røyk.

Jeg fikk sjekkliste på hva 1. vakt og 2. Vakt, så der fikk jeg se hva de må gjøre i løpet av vakta dems.

Jeg måtte også telle kasen og se om det var like mye som det skulle, og det man tjente den dagen sjekket de på dataen om det var riktig.

På slutten av dagen kom Silje som er resepsjons sjef, som skulle ta 2. vakt. Og da bytta jeg stearin lys og tente på de. før jeg sluttet for dagen.